Haberler

Akıncı TİHA TSK’ya Girdi mi?

Akıncı TİHA, TSK envanterine girdi. Baykar’ın yerli ve milli kaynakları kullanarak geliştirdiği Bayraktar Akıncı, törende kullanılmak üzere Türk Silahlı Kuvvetleri’ne teslim edildi. Bayraktar Akıncı’nın geliştirilmesi sırasında 3 prototip üretildi. Akıncı ilk uçuşunu 6 Aralık 2019’da gerçekleştirdi. Prototip tamamlandıktan sonra ilk uçak seri üretime geçti. Qiaolu Havalimanı Komutanlığı Bayraktar Akıncı Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nde 4.444 prototip test faaliyeti gerçekleştirildi. Akıncı, testte 25 saat 46 dakika havada kalarak Türk havacılık tarihindeki irtifa rekorunu kırdı. İnsansız hava araçları, havadan havaya füze fırlatma ve yapay zeka gibi birçok özelliğinden dolayı da büyük ilgi gördü.

Çalışmalar Ne Zaman Başladı?

2019 yılında başlayan 6×6 Mayın Koruma Aracı Satın Alma Projesinde (MKKA), FNSS tesislerinde, Türk Silahlı Kuvvetlerine ait tatbikat sahalarında ve uluslararası kabul görmüş test merkezlerinde, araçların tüm madencilik, el yapımı patlayıcı cihaz ve balistik testleri kullanıcılarla birlikte gerçekleştiriliyor. Akıncı TİHA, beka standartlarında tanımlandığı şekilde gelişmiş kara mayını tehditlerinin yanı sıra doğaçlama patlayıcı cihazlar ve her yönden balistik tehditlere karşı test edilmiştir.

Neden Akıncı TİHA?

Akıncı, geliştirme sürecinde önemli başarılara imza attı. Bayraktar AKINCI, Türk Hava Yolları tarihindeki irtifa rekorunu kırarak bugüne kadar yerli olarak üretilmiş bir uçağın ulaştığı en yüksek irtifaya ulaştı. Bayraktar Akıncı, test ve eğitim uçuşlarında 1.000’den fazla uçuş gerçekleştirdi. Savaş uçaklarının üzerindeki yükü azaltacak olan hava bombardımanı Bayraktar Akıncı TİHA ile de gerçekleştirilebilecek. Akıncı TİHA, Türkiye’de geliştirilen hava hedeflerini bastırabilecek havadan havaya füzelerle donatılacak.

Akıncı TİHA’nın Özellikleri

Akıncı TİHA, yer sistemlerine ihtiyaç duymadan otomatik olarak kalkış ve iniş yapabilmektedir. Yedeli tam otomatik uçuş kontrol ve 3 adet otopilot sistemine sahiptir ve çift yedekli uydu haberleşmesine ihtiyaç duymadan uydular üzerinden komuta edilebilir. Silah taşıyan 4×4 araç iki farklı ülkeden de ayrıca talep aldı. Araçta süpersonik hıza duyarlı ve silah kuleleri ile entegre sesli ikaz sistemi, hibrit aktif/körleme sistemi, 360 derece çift kullanıcılı sis havan ve KBRN (kimyasal, biyolojik, radyolojik, nükleer) sistemi de aktif koruma unsuru olarak kullanılmaktadır.

Mermi Kapasitesi

Akıncı TİHA büyük kapasiteli şarjör 60 mermi 5.56x45mm mühimmat alabiliyor. MPT55, KCR556, SIG516, M4, M16 ve AR15 gibi tüm farklı silahlarla %100 uyumlu olacak şekilde tasarlanan şarjör, ayrı bir şarjör ile de kullanılabilir ve bu özellik dünyada tektir. Şarjör, 60 merminin hedefe kesintisiz olarak ateşlenmesini sağlar ve savaş sırasında boşa harcanan zamanı azaltır. Personel tarafından taşınan şarj cihazı sayısını azaltarak, rahatça hareket ettirilebilmesini sağlar. Şarj cihazı, yüksek mukavemetli kompozit malzemesi sayesinde tüm askeri çevre testlerini başarıyla geçmiştir. Şarjörün toplam ağırlığı 60 mermi dahil 1 kg’dır. Yakın gelecekte Türk Silahlı Kuvvetleri envanterindeki zırhlı muharebe araçlarına 4.444 özel muharebe aracı eklenecektir.

Akıncı TİHA Hakkındaki Görüşler

Nail Kurt, “Tabii ki TSK ve itibarı çok yüksek diğer ordular bu ürünü büyük bir pazarlama etkisi yaratmak için kullanıyorlar. Dolayısıyla bu araçlarda da olacağını düşünüyorum. Gerektiğinde diğer rakiplere kıyasla biz de yapacağız. Dış pazarlara büyük bir avantajla giriyoruz. Aslında şu anda 2 ülke/bölgedeyiz ve özellikle Pars 4×4’e büyük bir talep var. Umarım bu projeler hayata geçirildiğinde sizlere güzel haberler veririz. Bu iki otomobilin de önemli bir ihracat başarısı elde edeceğine inanılıyor. Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir Akıncı TİHA ile ilgili verdiği demeçte, şiddetli bir çatışmada kara kuvvetleri için en kritik anın ilk temas olduğunu söyledi.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu