BilişimTeknoloji
Trend

Facebook, büyük bir yeniden markalaşmanın parçası olarak şirket adını Meta olarak değiştirdi.

Facebook, büyük bir yeniden markalaşmanın parçası olarak şirket adını Meta olarak değiştirdi.

Şirket, sosyal medyanın ötesine sanal gerçeklik (VR) gibi alanlara erişimini genişlettiği için yaptıklarını daha iyi “kapsayacağını” söyledi.

Değişiklik Facebook, İnstagram ve Whatsapp gibi bireysel platformları için geçerli değildir, yalnızca onlara sahip olan ana şirkettir.

Hareket, eski bir çalışan tarafından sızdırılan belgelere dayanarak Facebook hakkında bir dizi olumsuz hikayeyi takip ediyor.

Frances Haugen şirketi “güvenlikten kar elde etmekle” suçladı.

2015 yılında Google, ana şirketi Alphabet’i çağıran şirketini yeniden yapılandırdı, ancak isim yakalanmadı.

Metaverse nedir?
Facebook, metaverse üzerinde çalışmak üzere AB’de 10.000’i işe alacak
Whistleblower, Facebook’un nefreti daha da kötüleştirdiğini söylüyor
Facebook patronu Mark Zuckerberg, insanların sanal ortamda oynayabileceği, çalışabileceği ve iletişim kurabileceği, genellikle VR kulaklıkları kullanan çevrimiçi bir dünya olan “metaverse” inşa etme planlarını açıklarken yeni adını duyurdu.

Mevcut markanın “gelecekte şöyle dursun bugün yaptığımız her şeyi temsil edemeyeceğini” ve değişmesi gerektiğini söyledi.

Medya başlığı, İzle: Facebook Meta haline geldiği an
Sanal bir konferansa verdiği demeçte, “Zamanla, bir metaverse şirketi olarak görüldüğümüzü umuyorum ve çalışmalarımızı ve kimliğimizi neye doğru inşa ettiğimize demirlemek istiyorum” dedi.
reklam

 

“Şimdi işimize, biri uygulama ailemiz, diğeri de gelecekteki platformlardaki çalışmalarımız için olmak üzere iki farklı segment olarak bakıyor ve rapor veriyoruz.

“Ve bunun bir parçası olarak, yaptığımız her şeyi kapsayacak, kim olduğumuzu ve neyi inşa etmeyi umduğumuzu yansıtacak yeni bir şirket markasını benimsememizin zamanı geldi.”

Şirket ayrıca Perşembe günü Kaliforniya’daki Menlo Park’taki merkezinde yeni bir tabela açtı ve başparmaklarını “Beğen” logosunu mavi sonsuzluk şekli ile değiştirdi.

Bay Zuckerberg, yeni adın zaman içinde kullanıcıların şirketin diğer hizmetlerini kullanmak için Facebook’u kullanmaları gerekmeyeceğini yansıttığını söyledi.

Bir metaverse’deki insanlar
GÖRÜNTÜ KAYNAĞI, META
“Meta” kelimesi, “ötesinde” anlamına gelen Yunanca kelimeden gelir.

Bir yabancıya göre, bir metaverse sanal gerçekliğin bir versiyonu gibi görünebilir, ancak bazı insanlar bunun internetin geleceği olabileceğine inanıyor.

Bir bilgisayarda olmak yerine, bir metaverse’deki insanlar her türlü dijital ortamı birbirine bağlayan sanal bir dünyaya girmek için bir kulaklık kullanabilir.

Sanal dünyanın iş, oyun ve konserlerden arkadaşlarınızla ve ailenizle sosyalleşmeye kadar hemen hemen her şey için kullanılabileceği umulmaktadır.

Facebook, hisselerini 1 Aralık’tan itibaren yeni hisse senedi senedi MVR’LERİ altında işlem yapmaya başlamayı planladığını söyledi.

Sızan belgeler
Washington Post bugün, Facebook’un pandemi sırasında politika yapıcılardan aşı yanlış bilgilendirmesi hakkında önemli bilgileri sakladığını bildirdi.

Eski çalışan Bayan Haugen tarafından medyaya sızan dahili belgelere dayanan bir dizi hikayenin sonuncusuydu. Diğer şeylerin yanı sıra Facebook’un İnstagram’ın gençlerin ruh sağlığına zarar verdiğini gösteren araştırmalara oturduğunu ve nefret söylemini ABD dışındaki platformlarından kaldırmak için mücadele ettiğini iddia etti.

Bay Zuckerberg, raporları “şirketimizin sahte bir resmini çizmek için sızdırılmış belgeleri seçici olarak kullanmak için koordineli bir çaba” olarak nitelendirdi.

2px sunum gri çizgi
Kuzey Amerika teknoloji muhabiri James Clayton’ın analiz kutusu
Bir şirkete isim vermeye çalışmak zordur. Zuckerberg, Yunancadaki anlamı nedeniyle Meta’yı seçtiğini söylüyor – “ötesinde”. Aynı zamanda inşa etmek istediği çevrimiçi bir sanal vaha olan “Metaverse” e de işaret ediyor.

İşte bu yüzden Facebook, herkesin Meta demesini sağlamada sorun yaşayabilir.

Birincisi, hareket, Facebook’un dikkatini şirketin etrafında asılı olan olumsuz hikayelerin hazinesinden uzaklaştırmaya çalışıyor gibi görünüyor. Eleştirmenler, Facebook’un bunu yaptığına inanıyor çünkü marka toksik hale geldi. Senatörlerin isim değişikliğini görmezden geldiklerini gördük, biri hareketi “kozmetik” olarak nitelendirdi.

İkincisi, “Metaverse” henüz mevcut değil. Zuckerberg bunun uzun vadeli bir ürün olduğunu vurgulamaya hevesliydi. Yani asıl teklifinle tamamen alakasız bir isme sahip olmak belki biraz garip. Facebook’un gelirinin neredeyse tamamı Facebook ve İnstagram’dan gelen reklamlardan geliyor.

Üçüncüsü, diğer Büyük Teknoloji markalarının başarısız olduğunu biliyoruz. Neredeyse hiç kimse Google’ı 2015’te yeniden markalaştırdığı isim olan “Alfabe” olarak adlandırmıyor.

Facebook ve İnstagram’ı yönetmenin artık Bay Zuckerberg’in tutkusu olmadığı açık. İnsan deneyimini dönüştüreceğini düşündüğü sanal dünyalar yaratmakla ilgileniyor. Sosyal medya şirketlerini nasıl yönettiğine dair sürekli eleştiriler tükeniyor olmalı. Bu yeniden yapılanma ona, kendisini heyecanlandıran şirket segmentlerine daha fazla odaklanma yeteneği verebilir.

Bölünme bu açıdan mantıklı. Ancak, bekleyip insanların buna katılıp katılmayacağını görmemiz gerekecek.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu